::Kawan-kawanku yg kusayang::

Terus berharap

Monday 23 January 2012


Salam semua,

Di kesempatan ini saya nak ucapkan Happy Chinese New Year buat warga Malaysia yg meraikannya. Sana sini terdengar mercun berdentum dentam. Begegar jugak jantung dibuatnya.. Tapi terus saya terbayangkan sebuah keluarga besar sedang berkumpul dalam suasana gembira menyambut perayaan itu. Terus pulak teringat time raya...tak sabar nak sambut raya...hehe

Hari ni macam biasa just duk rumah menjalankan rutin seharian dan melalui pelbagai situasi. Riuh rendah suara tangisan budak2 kat rumah ni kadang2 mengganggu emosi saya. Yelah, cuti tahun baru cina kan, semua ipar duai ada kat rumah ni dengan anak2 kecil masing2. Ditambah lagi adik ipar saya yg baru melahirkan baby girl minggu lepas. Awal pagi lagi dah dengar tangisan baby macam baru lahir. Emmm...sayu hati saya mendengarnya...

Bila semua family suami dah kumpul2, saya jadi segan untuk turut serta. Masing2 menggendong dan melayan karenah anak masing2. Saya pulak....tengok jelah. Buat2 senyum, padahal dalam hati dah tak keruan. Jauh di sudut hati, saya CEMBURU.......sob...sob.. :'(

Kadang2 pulak saya 'memerapkan' diri di dlm bilik. Saya sebolehnya tak mahu berhadapan dgn situasi itu, dimana saya hanya jadi penonton kebahagiaan mereka bersama anak2.

Oleh kerana itulah saya lebih senang untuk berada di dalam bilik menenangkan perasaan saya yg gundah gulana dek memikirkan nasib diri yg masih belum mengandung2 lagi..tapi saya terima semua ini sebagai ujian dari ALLAH SWT. Saya redha.

Mungkin belum sampai waktunya. Tapi siapa sangka esok lusa....?
ALLAH SWT itu maha adil dan penyayang. Saya tak akan pernah berhenti berharap...



0 comments:

Post a Comment