::Kawan-kawanku yg kusayang::

Happy or Sad?

Tuesday 17 January 2012
Salam buat semua,

Hari ini saya tak pasti apakah perasaan yang saya rasakan, selepas mendengar perkhabaran bahawa adik ipar saya (adik suami) telah selamat melahirkan anak tengahari tadi...

"Tahniah. Syukurlah semuanya selamat..." begitu ucap saya di hadapan keluarga mertua sambil tersenyum.

Namun selepas itu....

Saya masuk ke dalam bilik. Airmata saya bergenang. Saya tak mampu menahan sedih. Benar, saya gembira dan tak sabar menatap bayi comel itu. Tapi jauh di lubuk hati, saya sedih. Teramat sedih...

1 tahun 4 bulan selepas perkahwinan kami, barulah adik ipar saya ini melangsungkan perkahwinan. Kini dia sudah menimang anak kedua. Sedangkan saya masih menanti cahayamata sulung.

Tak apalah, rezeki dia.

Siapa yang mampu melawan takdir Allah SWT? Pastinya di sebalik semua ini tersembunyi seribu satu hikmah yang telah Allah SWT rencanakan buat saya. Saya redha.

"Kak, tak nak ikut kitorang pegi hospital?" adik ipar saya yang paling bongsu mengajak saya menjenguk kakaknya yang masih berada di wad bersalin. Pastinya mereka tak sabar2 melihat anak buah baru.

Saya terdiam sejenak. Rasa hati memang mahu ikut. Apalagi membayangkan wajah suci bayi yang baru lahir. Oh..sangat suka!! dan sangat mahu!! Namun hati saya berbelah bagi.

"Tak apalah..akak tunggu kat rumah je.." kata saya sambil tersenyum sekadar menutup keresahan di hati. Bimbang kalau2 airmata tak diundang ni berguguran melihat bayi2 comel di wad bersalin tu nanti...

Di dalam bilik saya termenung sendirian. Saya memujuk hati yang resah dan sedih. Saya kuatkan semangat untuk terus bertahan menghadapi ujian ini.

Buat kawan2 ttc ku, terima kasih atas doa dan sokongan kalian yang membuatkan saya kuat dan bersemangat dalam menempuh hidup ini. Saya juga mendoakan yang terbaik buat kalian. Sama2 kita berusaha dan bertawakal semoga satu hari nanti impian kita untuk bergelar ibu akan tercapai..... amin.

4 comments:

♥ Cherry ♥ said...

be strong, insyaAllah awk akan menyusul pulak nanti :)

Nur Qaseh said...

thanks Cherry..semoga kata2 awak menjadi kenyataan..amin

saya pun doakan awak...

mcm awak kata, 'jgn menyerah'..saya suka kata2 tu :)

blossom said...

Qaseh..perkara yg same berlaku kat saye..my own sister & adik ipar pregnant at the same time..padahal saya kawin dulu..bile dpt tau derg pregnant..saye rs sgt sdeh & sgt down..lg2 mak saye yg bgtau..tp tula..rezki masing2 kan..so my hubby la tmpt sy mengadu..slalu nangis kt my hubby..alhamdulillah skrg ni if sape2 tanye psai bby..da xterase..insyaAllah rezki kite akan dtg oneday..keep on hoping..keep on dreaming..bykkn doa..insyaAllah..amin..

Nur Qaseh said...

insyaallah blossom..memang sedih kan, lbh2 lg tgk diorang bawak perut buncit..hehe teringin nak rasa mcm tu..takpelah, kita berusaha sungguh k.mudah-mudahan tiba pulak masa kita nanti..amin

Post a Comment