::Kawan-kawanku yg kusayang::

NO FEELING

Thursday 30 August 2012

Assalamualaikum...


Haa....baru nampak batang hidung saya kan? tulah...pemalas sungguh nak update blog..oh ye, belum terlambat rasanya utk saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua umat Islam di seluruh dunia..especially member-member blog saya yg kiut2 semua ni...muahh korang!! :)

eh..macam senang je hati hari ni kan?hehe ntahlah,rasa macam best je harini..mungkin last keja kot, coz esok cutiiiiii........hihihi oh ye, selamat menyambut hari kemerdekaan buat semua warga Malaysia. Yeah!! :D

actually saya nak share pengalaman raya..tp fikir punya fikir macam takde yg special sgt raya saya tahun ni..macam tahun-tahun sudah...semuanya biasa-biasa sahaja kerana saya lebih mengutamakan kesederhanaan. itu yg semoleknya kan..

saya pun macam ttcian yg lain. time raya adalah hari utk bkumpul dgn semua family. jadi oleh yg demikian pastinya soalan wajib utk golongan macam saya ni akan dikemukakan. contoh-contoh soalan yg saya terima ialah:

"dah berapa orang 'rakyat'?"

"dah lama kawin?...oo....5 tahun...apa? blm ada anak?"...........

"tak tahu nak panggil u emak sapa..hehehe...."

dan macam-macam lagilah..

cuma apa yang saya nak mention kat sini ialah...seriously, saya tak rasa apa-apa dah bila orang asyik tanya soalan-soalan macam tu. yes, i feel nothing. mungkin dah LALI kot. atau mungkin hati dan perasaan saya dah puas.... puas dengan kata-kata mereka yg kadang tak memikirkan perasaan kita bila diorang tanya pasal anak.

tapi jujurnya rasa tersentuh itu memang ada, cuma tidak seperti dulu. kadang-kadang saya cuma anggap soalan-soalan sebegitu umpama angin lalu aje. sebab setiap kali berdepan dengan orang-orang sekeliling saya sudah jangka akan disoal. saya sudah bersedia dengan soalan itu.

dulu bila orang bangkitkan soal anak saya jadi malu. malu dgn diri sendiri. malu dengan masyarakat. sedih. hiba. tapi sekarang saya boleh buat gurauan lagi. senyum, ketawa bila cakap pasal anak.

mungkin hati saya sudah belajar untuk pasrah. belajar untuk redha. belajar menerima takdir Allah. belajar untuk sentiasa bersedia dengan soalan-soalan cepumas. sehingga akhirnya saya seakan jadi orang yang tak berperasaan............

itulah saya sekarang. takpe kan..yang penting bahagia bersama suami tercinta. saya tahu Allah Maha Pengasih kepada hambanya. Dia nak bagi saya masa untuk berhoneymoon puas-puas dulu. lagipun esok cuti..plus our anniversary :D

ok guys..nak g survey hotel kat K.Kinabalu hehehe




Jumpa lagi............... :)))


4 comments:

Mummy Adam said...

Sabar ye syg..insyallah rezeki akan tiba jua...aminnn

Syazni Shamsir said...

hi qaseh...

selamat hari raya...;)
happy anniversary in advance...;)...moga kekal bahagia hingga ke syurga....

take care

Mrs Sweet said...

Salam Qaseh..

Selamat Hari Raya.. takpe yg penting kita bahagia dgn suami kita, takde anak tak semestinya kita tak bahagia :-)

Nur Qaseh said...

Mummy Adam ~ trima kasih mummy...insyaallah..amin amin amin...


Syazni ~ selamat hari raya awak.. thanks. amin..


Mrs Sweet ~ betul tu..stuju sangat...slmt hari raya awak.. :)

Post a Comment