::Kawan-kawanku yg kusayang::

I'm back!

Friday 23 March 2012
 


Assalamualaikum  dan salam rindu buat kawan2 ttc ku sekalian,

First of all, saya nak minta maaf sebab dah lama tak update blog. Dah sebulan lebih!! Huh, saya pun tak perasan dan tak sedar serta tak tahu kenapa dan mengapa sampai begitu lama saya tak menulis di dalam blog kesayangan hamba ini... huhuhu

Alasan yang paling femes - SIBUK...hehe entah apalah yang disibukkan sangat. Orang lain pun kerja jugak, tapi still ada masa nak tulis itu tulis ini kat dalam blog diorang.. PM kita pun, Datuk Seri Najib Razak masih ada masa update fb, twitter n website beliau.. Saya yang kerja taklah sefemes mana sampai 'cuti' sebulan dari berblogging..huhuhu misteri2.... ;p

Ok2...sebenarnya saya taklah tak jenguk langsung blog saya ni. Kalau tak sehari sekali, dua hari sekali saya akan bukak blog ni. Saya ikuti cerita2 terkini kawan2 ttc. Saya tahu, dah ramai ttcians yang telah mengecapi nikmat menjadi ibu, ramai juga kawan2 ttc yang dah pregnant. Saya baca post2 terbaru kalian. Saya tumpang gembira. Saya turut merasa kegembiraan yang kalian rasai apabila melihat dua garis pada alat penguji kehamilan. Saya bahagia melihatnya, seolah-olah saya yang berada di tempat kalian melalui hari2 yang manis sepanjang kehamilan ditemani suami yang turut berbahagia dan memberi kasih sayang yang cukup istimewa buat kalian yang akan melahirkan zuriat hasil cinta kasih kalian berdua.... 
*tiba-tiba emo... :(

Ok2..takmau sedih2... So, macamana kehidupan kawan2 semua? Saya doakan kita akan sentiasa di bawah lindunganNya dan keberkatanNya di dalam setiap apa yang kita lakukan.

Saya belum ada apa2 yang nak dikongsikan berkenaan dengan rawatan kesuburan, sebab saya masih tak ambil sebarang rawatan. Saya masih ingin menikmati hari2 dengan keadaan biasa2 saja. Saya nak hepi. Tak mahu terlalu memikirkan tentang anak. Saya tak mahu kerana terlalu menginginkan zuriat, emosi saya terganggu dan tak dapat nak siapkan kerja-kerja seharian. Biarlah buat masa ini saya fokus terhadap kerjaya, suami dan keluarga. 

Walaupun begitu, seandainya esok lusa Allah SWT mengabulkan impian, doa dan harapan saya utk bergelar ibu...maka saat itu adalah saat yang amat istimewa tak ternilai harganya buat saya... Amin.

Dalam pada saya ingin menikmati hidup, dan melupakan seketika hasrat untuk mendapatkan zuriat..namun jauh di sudut hati saya tak putus-putus berdoa.....


Salam sayang buat kalian..bertemu lagi! :)

0 comments:

Post a Comment