::Kawan-kawanku yg kusayang::

Let's enjoy!!

Thursday 9 February 2012
Salam semua,

Baru hari ini ada masa nak update blog. Asyik sibuk memanjang je..entahlah apa yang saya sibukkan..hehe tapi memang sejak beberapa hari ini saya sentiasa ada kerja untuk disiapkan. Lebih-lebih lagi bila saya dah mula kerja. Ala kerja kat satu organisasi..tak perlulah saya sebutkan. Cuma yang saya nak nyatakan kerja saya tu berkaitan dengan politik sikit... Tapi saya ni bukanlah politician, sekadar membantu sikit2 je.

Tapi kat blog ni saya takkan sentuh pasal 'kerja politik' saya tu. Kita lupakan pasal tu ye. Cuma apa yang saya nak tulis kat sini ialah tentang 'istirehat saya dari dunia rawatan'... Ceh, rawatanlah sangat kan. Saya akui treatment yang saya ambik cuma kategori ringan2 aje. Contohnya sesi berurut dan makan ubat2 tradisional selain pil-pil hormon. Belum sampai ke tahap IUI atau IVF.. (sebab kos dia tinggi). Tapi kira treatment jgk la kan..

Oklah berbalik tentang 'istirehat' yang saya sebutkan tadi, ya..memang saya sedang bercuti dari mendapatkan rawatan kesuburan. Tapi bukanlah bererti saya melupakan terus niat saya berTTC.

Apa yang saya maksudkan ialah saya nak ENJOY this life! Saya nak menikmati hari-hari yang indah dan menyeronokkan tanpa tekanan. Sebab tu jugaklah saya jarang2 update blog, tapi selalu  melawat blog kawan2 TTC.

Saya nak lupakan seketika kesedihan itu. Kesedihan mengenangkan nasib diri yang belum dikurniakan zuriat. Saya nak lupakan dulu semua itu dan saya nak jadi seperti diri saya yang dulu. Ceria, happy, enjoy dengan suami dan kawan2, tengok wayang, shopping... ;) Saya tak mau sedih2. Saya tak mau stress.... Saya nak happy!! :D

Lagi satu, saya dah tak berpantang dari segi pemakanan. Saya makan apa yang saya nak makan. Haha sounds terrible kan. Tapi saya masih beringat ingat la.. Kalau dulu sewaktu saya mengamalkan ubat ubatan tradisional tu saya 'dilarang' makan cili, udang, ketam, belacan, madu dan nenas. Tapi sekarang siap order tomyam seafood..huhu  *saya memang suka makanan pedas-pedas!

Bukan apa, cuma saya terfikir... Dahlah saya stress tak pregnant2.. Ditambah lagi stress tak dapat makan itu ini. Jadi, daripada saya terus terusan stress, kini saya mengambil keputusan untuk 'beristirehat' seketika dan menikmati hidup ini dengan happy... oh yeahhh!! :)

0 comments:

Post a Comment